Skrivet av: toktassarna | 16 oktober 2017

domarkullen 2017

I helgen har Anna Käll och jag på uppdrag av SAgiK haft den första av två helger på den nya domarutbildningen som vi tillsammans har lagt upp sedan vi fick uppdraget i våras. Vi har gjort om väldigt mycket, reviderat kompendiet totalt samt lagt till mängder av bankonstruktion istället för att göra nån slags regelrevidering som jag lite minns min egen utbildning som. Otroligt mycket jobb, men rätt så kul och jag hoppas verkligen det ger oss en bra kull domare!

Jag åkte ner redan i torsdags för att vi skulle sy ihop det sista som man behöver göra tillsammans rent fysiskt. Fick gulla lite med två söta parsonvalpar på ca tre veckor, vilken bonus! Och dessutom se produktionen av Annas företag Outnout.se . Men mest jobbade vi förstås. Kl 4 var det dags för start i Tångahallen med en workshop om banbyggnation, dömande och linjer.

Därefter har det varit full fart och diskussioner hela helgen, jag har hållit i regeldelarna och Anna i bankonstruktionsdelarna och förhoppningsvis har aspiranterna fått en hel del med sig att tänka på till nästa helg. Jag har dessutom försökt lära ut de små tricks jag lärt mig under mina 10 år som domare så de ska slippa göra samma misstag som jag själv gjort 🙂

Roligt har det varit men galet intensivt. Hade gärna velat ha en söndag till efter den helgen! Som klokt är har jag inte planerat att det ska hända så mycket den här veckan, mer än motion och trevliga sällskap.

Hundarna har haft det sååå bra, härliga rapporter från hundvakterna har droppat in då och då. Så skönt för dem att slippa vara med!

Kommentera

Kategorier

