Skrivet av: toktassarna | 11 oktober 2017

Minka hos kiropraktor

Minka har ju alltid alltid darrat i kroppen, hon är ganska spänd i musklerna, hamnar lätt i passgång och är ju dessutom dvärgbyggd, krokiga framben och lång rygg. Halt har hon varit en gång i sitt liv, för ett år sedan, på vänster fram. Jag har egentligen inte sett något tokigt eller misstänkt något, hon är ju inte världens mest lättsvängda på agilitybanan men jag har inte haft känslan av att det skulle bero på smärta. Så det var mest friskvård som gjorde att jag bokade en tid hos kiropraktor-Eva.

Hon var supergrundlig och förklarade hela hela tiden vad hon gjorde. Hon tittade på Minka i rörelse både rakt och runt, kände igenom leder och muskler och hittade egentligen inget allvarligt. Nåååågot litet i höger bak (motsatt mot vänster fram och kan vara kvar sen hältan alltså) som hon lossade på och sen visade hon lite massagegrepp som hon tyckte att jag kunde peta lite på några minuter då och då. Höftböjarna, precis som på mig själv 🙂 Triceps och en spolformad muskel på insidan av bakbenet som jag minns att även Marie var på när vi var där för två år sedan.

Så nu ska vi mysa med massage, jag och stålfjädersminken….

Kommentera

Kategorier

