Skrivet av: toktassarna | 07 september 2017

Halva lopp

Att köra halva lopp verkar vara vår nya trend. Först Kungsbacka. Sen Haninge. Där strök jag tom det andra loppet eftersom jag bedömde att Minka inte skulle överleva A-hindret. Sen hela vägen till Fagersta. Där var det riktigt trevliga banor men vad gör det när Minken i första loppet snubblar lite, missar ett hinder, hoppar balansen och får ta balansen igen på vägen ut? Och i andra loppet inte bromsar och svänger efter hopp-hopp-rak tunnel (trots reverse spin på den, måste träna in tunel brake!) förrän hon har två tassar på gungan som stod rakt fram. Jag fick henne att svänga sen, ta slalom och sen tillbaka mot gungan som jag valde att belöna och kliva av.

Fagersta var jag iaf lycklig ändå. Fantastiska hund! Dessutom var det roligt att banvandra.

Kaia har tagit med sig eukalyptus och fått söka i hinderbodarna på både Haninge och Fagersta. Hon vill åxå köra agility men det kan väl duga med att leta möbeltassar.

Kommentera

Kategorier

