Skrivet av: toktassarna | 19 juni 2017

sista stora hemmatävlingen på länge?

I helgen har det varit tävlingar på gamla SM-arenan, Campusvallen precis vid mitt jobb. Det är en fantastisk plats för tävlingar men mindre fantastiskt när funktionärsstaben är så liten… Det dröjer nog innan det blir nya tävlingar tror jag. De få som sliter kan inte behöva slita ut sig. Nackdelen för HU är ju att de inte kan arrangera tävlingar på träningsplanerna utan måste hyra andra ställen och forsla hinder. Vi var inte många som packade de TRE banorna i fredags och vi var bara några fler som packade ur igårkväll vid nio…

Tävlingarna däremot var såklart fantastiska som vanligt. Även på få personer klarar vi att rådda tävlingen när vi väl är där. Strålande solsken hjälper såklart humöret. På lördagen tävlade jag själv, Kaia hoppade kontaktfält i agilityklassen och diskade sig på en sak jag testade som jag vet att hon inte riktigt kan i hoppklassen. Måste tänka på att bara för att Kaia jämt springer och ställer sig 2+2 på träning betyder inte det att hon tränar kf eller ens vet att man ska göra så även på tävling.

På söndagen dömde jag bara, lag tävlar ju inte vi i år. Brände fötterna men benen är fortfarande lika vita trots shorts. Hundarna fick vara hemma första passet men sen hämtade jag dem till eftermiddagen, de fick vara hinderfixare med mig (hindrena blåste omkull…) och sedan vara i bilen när jag dömde sista klassen. Sen tog de ett funkispass till och körde städning där tälten stått, men det var nästan inget att plocka upp, folk är duktiga på att slänga även om de är sämre på att sopsortera.

Kommentera

Kategorier

