Skrivet av: toktassarna | 06 juni 2017

Nationaldagsagility och vinst!

Lååång men trevlig och solig dag i Bro-Håbo med Nathalie idag. Klass 2. Minka började med att ta A-hindret istället för gungan och dessutom ramla ur slalom i första loppet. Nathalie och Minna gjorde däremot ett fint och kontrollerat lopp och vann agilityn. Sen var det lååång väntan innan det var dags för hoppklassen och när jag gick in på banan med Minka kände jag att jag var lite rädd för att ta av henne kopplet… Det är så svårkontrollerat. Men å andra sidan, kan man lägga henne på linjen så bara rullar hon på och med startnummer 2 gick vi upp i ledning och höll den hela klassen ut, vann på 30,55, sen var det en drös på 31,xx. Duktiga härliga minken men jag var så sluuuuut när jag kom i mål, andas jag ens när jag springer med henne?

Kommentera

Kategorier

