Skrivet av: toktassarna | 29 maj 2017

dömning med Houdinihundar

Igår dömde jag i Stockholm, hade varit några dagar på Åland och tog morgonfärjan och klubben hade planerat lagom så jag skulle hinna. Och det hann jag ju, men hundarna tyckte inte att det var roligt att först ligga två timmar i buren på färjan och sedan åka bil för att sen stoppas in i en bur igen. Så de tog sig ut… Minka sökte direkt upp mig, kom in på plan under ett lopp, jag bara ropade på henne och högg tag i selen och dömde resten av loppet med henne i ena handen. Tror inte ens föraren märkte att jag hade en extra hund med mig. Kaia lyckades nån annan fånga. Jaha, in med hundarna i buren igen och på med botten och lägga över en duk.

Tog ett par hundar så såg jag att Kaia var ute igen och att någon satt fast henne i ett träd… Då hade hon öppnat en av dörrarna på buren, hade satt fast den ena med en hake men inte noterat att det fanns en till på andra sidan.

Skällde gjorde de åxå så när det var banvandring för large satte jag hundarna i bilen. Det var ju rätt varmt så jag trodde inte att det skulle gå men den stod i skuggan och det blåste ganska friskt så med nerverade rutor och vädringskrok var det helt okej.

Fast sen kom Kaia gående ner till planen ändå… Hon kan tydligen ta sig ut genom springan som blir av vädringskroken.

Jag troooor att anledningen till att iaf Kaia rymde så mycket är att hon mådde dåligt, de stal bröd hemma i fredags (när jag inte stängde köksdörren ordentligt trots att jag sagt att de stjäl mat…) och sen hittade de åxå ett rådjur när vi var ute med Ensi. Har varit ute med Minka två nätter, en gång i timmen. Kaia blev inte dålig förrän söndagen. Lös i magen och dessutom har de båda spytt varsin gång. Tur att de klarade färjan!

Åland var annars hemskt trevligt såklart. Soligt. Kallt. Hundutställning för Ensi. Helenelund. Föräldrahäng. Solstrimma att vila i. Promenad med en gammal vän. Fika på kafé. Sjökvarteter. Tjärdoft. Minnen.

Och i sommar blir det en ny familjemedlem på Mariegatan, sheltien Lotus.

Responses

  1. Ska du skaffa sheltie? Kul 😀 😀

  2. Nej nej, inte jag! Men föräldrarna!

  3. Aha.. Jag har visst ingen koll på vilken gata du bor på 🙂


Kommentera

Kategorier

